Overslaan naar inhoud

Walibi Holland trekt omstreden Fright Nights-commercial definitief terug

Walibi Holland heeft besloten om de reclamevideo voor Fright Nights definitief offline te halen. Eerder werd de video tijdelijk verwijderd na felle kritiek, maar nu trekt het pretpark het besluit door en komt de clip niet meer terug.

De commercial veroorzaakte opschudding omdat een doodsbange vrouw in een veiling van ‘freaks’ werd getoond, waarbij ze als object werd aangeboden. De beelden werden door velen als vrouwonvriendelijk en ongepast ervaren, vooral omdat de video kort na een tragisch incident waarbij een jonge vrouw om het leven kwam, online werd gezet.

Reactie op maatschappelijke onrust

Na de eerste ophef gaf Walibi Holland aan de video slechts tijdelijk offline te halen, maar deze verklaring leidde opnieuw tot kritiek. In een nieuw statement laat het park weten:

"Wij begrijpen dat de beelden in de huidige maatschappelijke context gevoelig liggen en betreuren dat sommige mensen zich hierdoor gekwetst hebben. Uit respect en rekening houdend met recente gebeurtenissen hebben wij besloten de commercial definitief uit al onze communicatie te halen."

Het park benadrukt dat de video bedoeld was als fictieve, artistieke horror, met karikaturale personages en situaties. Het doel was nooit om geweld te normaliseren of actuele gebeurtenissen te verbinden aan de inhoud.

Walibi Holland kondigt aan binnenkort een nieuwe campagne voor Fright Nights te lanceren, waarin rekening wordt gehouden met de gevoeligheden van het publiek.

 


MaichelVD 25 augustus 2025
Deel deze post
Labels
Archiveren
Aanmelden om een reactie achter te laten
Halloween Fright Nights 2025: ​ ​Souls for Sale